Saturday, November 5, 2011

The Emperor's New Groove's Characters That Never Made

The Emperor's New Groove had many story changes and versions and many characters were created and designed but never made into the final film.  These are a few of the model sheets I did of characters that never made.  They were all designed by Joe Moshier and I just did the model sheets.  They were really fun characters to draw and the one in the middle was going to have Adam West (TV Batman)  as the voice and it could had been great but it was dropped when the story version that had him changed.

A Nova Onda do Imperador teve varias mudancas e versoes e muitos personagens foram criados  para logo mais serem rejeitados e acabaram nao aparecendo na versao final.  Aqui estao alguns model sheets com personagens que acabaram cortados.  Eles foram todos criados por Joe Moshier e eu somente fiz os model sheets.  Eles eram bem legais de desenhar e o personagem do meio ia ter a voz de Adam West da antiga serie Batman da tv mas foi cortado quando uma nova versao foi escrita.
The jaguars above were kept and made into the final version.  Again, designed by Joe and I just did the poses and model sheets.

Os jagares acima foram mantidos e aparecem na versao final.  Foram criados por Joe e eu somente criei as poses e fiz os model sheets.
The character above was  named Nina and she was in one of the story versions.  She was going to be a love interest to Kuzko and there were great ideas of Kuzko as a lama hitting on her and I think it could have been really funny.  I was going to supervise her but it was dropped when the story changed again.  I did one animation test with her and I should have it somewhere in my reel.

 A personagem acima era chamada de Nina e fazia parte de uma das versoes.  Ela iria ser uma garota pela qual Kuzko iria se apaixonar e dar em cima.  Havia grandes e divertidas ideias com o Kuzko, transformado em lhama, dando em cima dela e sempre apanhando e acho que poderia ter sido bem engracado.  Eu iria supervisionar a animacao dela mas foi cortada quando uma nova versao foi escrita.  Eu animaei um teste com a personagem e devo ter em um dos meus reels.

4 comments:

  1. Ola Sandro,

    Recentemente me formei em animacao na UFMG e me mudei a um mes para Los Angeles para fazer alguns cursos na Concept Design Academy. Ontem tive uma aula com o Danny Galietote e quando falei que era brasileiro, ele me perguntou se eu conhecia voce e elogiou bastante o seu trabalho. Falei que apenas conhecia seu trabalho atraves do blog mas que ainda pretendo te conhecer pessoalmente um dia. Ah, e estou a espera para ver o pencil test da NIna. Abraco

    ReplyDelete
  2. I do like the design of the third character - the facial structure reminds me a little of Grandmother Fa from "Mulan" =)

    And glad to see proper refs for the Jaguars also, the animals were as wildly designed as the human characters IMO - case in point with the crocodiles/alligators.

    ReplyDelete
  3. These are great man! Nice stuff! I always thought that they should have made an art of book for that movie!

    ReplyDelete